جمعه 10 فروردين 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : دوشنبه 7 آذر 1401
کد 244

در موسسه خیریه مستمندان تبریز صورت گرفت؛

برگزاری دوره‌ی مهارت‌های زندگی برای نوعروسان تحت حمایت

متخصص روانشناسی تربیتی گفت: یکی از رویکردهای خیریه مستمندان تبریز، ارائه آموزش های لازم در حوزه های مختلف اعم از ارتقاء مهارت های زندگی برای زوجین و نوعروسان به منظور بالا بردن سطح علمی و فرهنگی خانواده های تحت حمایت این موسسه است.
به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه مستمندان تبریز، "نرگس پورطالب" با بیان اینکه برگزاری دوره‌ی مهارت‌های زندگی برای نوعروسان تحت حمایت موسسه خیریه مستمندان را امری ضروری دانست و افزود: اغلب زوجین به دلیل ناتوانایی در درک یکدیگر و افزایش تعارض در زندگی مشترک، با مشکلات عدیده ای چون فشارهای روانی، استرس و اضطراب مواجه هستند که در نهایت منجر به بروز طلاق و یا طلاق عاطفی می شود.
وی افزود: موسسه خیریه مستمندان تبریز، هرماه اقدام به برگزاری کلاس های آموزشی مهارت های زندگی برای نوعروسان با موضوعات آموزش مهارت زندگی، آئین همسر داری، تفاوت های بین زنان و مردان، رویکردهای جدید جمعیتی و... می کند که می تواند به تقویت بنیان و افزایش تاب آوری خانواده ها منجر شود و سلامت خانواده را در ابعاد مختلف در پی داشته باشد.
مربی آموزش ویژه روان درمانگر تصریح کرد: در این راستا نوعروسان با سرفصل های مختلفی مانند هدف از ازدواج و تشکیل خانواده، نیازهای زوجین، تفاوت های زوجین، نحوه ارتباط با خانواده همسر، نحوه پذیرش و تثبیت در خانواده همسر و همچنین مسائل زناشویی در بستر خانواده آشنا می شوند.
پور طالب بروز بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و اختلافات خانوادگی را ناشی از عدم آگاهی دانست و اظهار کرد: ابتدا باید زوجین را به لحاظ فردی توانمند کنیم چراکه ناسازگاری زوجین بایکدیگر، اختلاف بین خانواده های زوجین، طلاق و طلاق های عاطفی و … ناشی از عدم و مهارت‌آموزی والدین و زوجین در زندگی است که منجر به نداشتن آرامش در زندگی شخصی افراد می شود؛ لذا از کسی که در زندگی شخصی آرامش ندارد، نباید انتظار فراهم کردن آرامش در جامعه را داشت.
وی با بیان اینکه دلیل برگزاری چنین جلساتی در یک موسسه حمایتی، به معنای وجود بستری از مشکلات در بنیان خانواده ها است، خاطرنشان کرد و گفت: اغلب افرادی که در این موسسه پرونده دارند و برای تهیه جهیزیه اقدام می کنند، از قسمت های حاشیه شهر و یا محل های آسیب پذیر مراجعه می کنند.
وی به وجود معظل کودک همسری در بین خانواده هایی که جزو اقشار آسیب پذیر در جامعه محسوب می شوند، اشاره کرد و گفت: متاسفانه بعضی از خانواده ها به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی های لازم، تمایل به ازدواج فرزندان خود در سنین پایین را دارند؛ این در حالی است که اکثر آن ها در حل و رفع مشکلات نوجوانی معطل مانده اند و نتوانسته اند به حد کافی عزت نفس کسب کنند و به دلیل عدم شناخت درست از خود، اعتماد به نفس پایین تری دارند.
متخصص روانشناسی تربیتی با بیان اینکه برگزاری چنین جلسات در صورتی موثر خواهند بود که در طول زمان به صورت مکرر برگزار شود، اذعان کرد: ابتدا باید والدین آموزش های لازم در زمینه مهارت های زندگی ببینند لازم است در کنار برگزاری جلسات برای زوجین، برای خانواده های زوجین و سپس برای حل و رفع مشکلات فردی زوجین دوره برگزار کرد.
انتهای پیام/

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...