جمعه 31 فروردين 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : سه شنبه 12 ارديبهشت 1402
کد 261

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری تبریز خبر داد؛

درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی رحمت

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشاره به افزایش تعداد گدایان حرفه‌ای در اطراف آرامستان وادی رحمت، تاکید کرد: بنابر اعتراف متکدیان، آنها روزانه میانگین درآمدی بالغ بر پنج میلیون تومان را کسب می‌کنند. 
به گزارش موسسه خیریه مستمندان تبریز، "فرخ جلالی" با بیان اینکه قبور وادی رحمت بر اساس دفترچه تعرفه عوارض محلی و فهرست بهای خدمات شهرداری تبریز شورای شهر قیمت گذاری می‌شود، اظهار کرد: از سال جاری به صورت میانگین قیمت قبور ۴۰ الی ۴۵ درصد افزایش می‌یابد.
او تشریح کرد: تمام فعالیت‌های انجام شده در مجموعه سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز شفاف و بر اساس مصوبات قانونی است.
جلالی با اشاره به این‌که برخی از افراد توانمند با برخورداری از وضعیت مناسب مالی، هزینه گزافی را برای ساخت و ساز مقبره‌های خانوادگی صرف می‌کنند، بیان کرد: مقبره‌های خانوادگی با ظرفیت حداقل ۱۸ و حداکثر ۳۶ قبر به صورت دو طبقه ساخته می‌شوند و ۳۵ متر مربع زمین برای خانواده‌های متقاضی جهت ایجاد مقبره‌های خانوادگی واگذار می‌شود. ساخت آرامگاه‌های خانوادگی جنبه‌ی تشریفاتی به خود گرفته است و کاهش ساخت چنین قبوری هم از لحاظ اجتماعی و هم از لحاظ اینکه در زمین‌های اختصاص داده شده به قبور خانوادگی می‌توان تعداد بیشتری از آرامگاه‌های تکی را ایجاد کرد، از لحاظ اقتصادی هم جنبه‌ی مثبتی دارد.
او با اشاره به اینکه آرامگاه‌های قطعه‌ی هنرمندان دارای تخفیف است، خاطرنشان کرد: قیمت قبور قطعه‌ی هنرمندان نیز در حداکثرترین حالت ممکن دو میلیون تومان است.
جلالی متذکر شد: در دوران شیوع کرونا نیز افرادی که هزینه‌ی قبور دو طبقه را پرداخت کرده‌اند، پیش خرید آنها محفوظ بوده و قیمت آرامگاه‌ افرادی که در اثر کرونا جان باخته‌اند، دارای تخفیف است، هم اکنون در قبر کسانی که در اثر کرونا فوت کرده‌اند، آهک ریخته نمی‌شود.
او با بیان اینکه خدمات این سازمان برای خانواده‌های معظم شهدا رایگان است، ادامه داد: بر اساس مصوبات، برخی از بلوک‌های وادی رحمت برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و نیز افراد اهداکننده عضو، به صورت رایگان واگذار می‌شود و این مبالغ برای متوفیان خانواده‌های بی بضاعت دارای تخفیف است.
جلالی با اشاره به افزایش تعداد گدایان حرفه‌ای در اطراف آرامستان وادی رحمت، تاکید کرد: بنابر اعتراف متکدیان، آنها روزانه میانگین درآمدی بالغ بر پنج میلیون تومان را کسب می‌کنند که از مردم تبریز خواهشمندیم که تحت تاثیر احساسات به متکدیان کمک نکنند تا نسبت به این موضوع در سطح استان فرهنگ سازی شود.
انتهای پیام/

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...