پنجشنبه 9 فروردين 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402
کد 262

بازدید مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از کمپ ترک اعتیاد بانوان در شمالغرب کشور

 امید به زندگی در هوای بهشتی باغ فرشته/

مستمندان تبریز:  تداوم همکاری کمپ ترک اعتیاد باغ فرشته و موسسه خیریه مستمندان تبریز در راستای حمایت و ساماندهی از بانوان متکدی و آسیب دیده از معظل اعتیاد.
به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، اعتياد و مصرف مواد مخدر پديدهاي سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است كه عوامل متعدد فردي و محيطي در گسترش يا كنترل آن تأثير دارد.
لذا طی بازدید "محمد سروری" مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از مجموعه کمپ ترک اعتیاد بانوان باغ فرشته در راستای توسعه فعالیت های دوجانبه این مرکز بازپروری و مهارت‌آموزی و ایجاد اشتغال افراد بهبودیافته در نظر دارد بانوان متکدی و آسیب دیده از معظل اعتیاد را با همکاری کمپ ترک اعتیاد باغ فرشته حمایت نماید.
باتوجه به اینکه طي ساليان دراز و نزديك به شصت سال و پيشگيري از گدايي و تكدي گري آرمان شهر بدون گدا سر لوحه موسسه خيريه حمايت از مستمندان تبريز بوده و اين شهر را به شهر بدون گدا معروف ساخته است، این موسسه در نظر دارد در تداوم جمع آوری و ساماندهی متکدیان حرفه ای، متکدیان زن را که دچار اعتیاد هستند به محل کمپ ترک اعتیاد بانوان باغ فرشته ارجاع داده و با همکاری آن مجموعه، بانوان آسیب دیده از جامعه را ساماندهی نماید.
به روایت روابط عمومی موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، از پیچ در پیچ‌های خاکی و انواع کارگاه‌های تولیدی و سوله‌های صنعتی و سرو صدای لودرهای مشغول به کار که میگذرید، به باغی همانند بهشت به نام باغ فرشته خواهید رسید.
از میان شاخه‌های در هم گره خورده که تونل سبزی در بدو ورود ایجاد کرده بودند، گذشته و به تعدادی از دختران و زنان که در حیاط مشغول به کار هستند، می رسیم. چهره های در خود مچاله شده، دست‌های مشت شده و چشم‌هایی که نمی‌خواستند کسی به آنها نگاه کند اما بیشتر از هر سنگینی، جریان امید به زندگی در بین آنان موج می زد.
دور تا دور باغ را اتاق‌های یکسره‌ای ساخته‌اند که یکی از این خانه‌ها خوابگاه و مابقی کارگاه‌های مهارت آموزی اعم از خیاطی، سازه‌های دستی و فرشبافی است و یک طرف دیگر باغ نیز محیطی بسته برای پرورش گل و گیاه و پرندگان است.
از همه نوع گیاه و گلدان‌های تزیینی می‌توان در این محیط ۱۵ متری یافت. دور تا دور این بخش هم متشکل از قفسه‌های پرندگانی مثل مرغ، خروس، مرغ عشق، طوطی، عروس و بوقلمون است که همگی توسط زنانی رشد یافته اند که روزی آنها را زن معتاد متجاهر می‌شناختند.
این مجموعه مرکز نگهداری زنان معتاد متجاهر است که علاوه بر پوشش‌دهی زنان معتاد استان از استان‌های دیگر اعم از اردبیل، زنجان، ارومیه و کردستان نیز پذیرش دارد که ۵۰ درصد هزینه در این مجموعه رایگان می‌باشد.
طبق گفته های مدیر باغ فرشته، حشیش و هروئین و گل و شیشه بیشترین مواد مصرفی در بین خانم‌هاست که به این مرکز مراجعه کرده‌اند. اکثر این بانوان توسط پلیس و طبق دستور قضایی در این مرکز پذیرش می‌شوند و برخی‌ها نیز توسط خانواده‌هایشان آورده می‌شوند. زنان در این مرکز بعد از سم‌زدایی و پاک شدن، مهارت‌هایی از قبیل خیاطی، قالیبافی و صنایع‌دستی یاد می‌گیرند تا بعد از ورود به جامعه بتوانند از طریق این مهارت امرار معاش کنند.
انتهای پیام/


تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...