شنبه 8 ارديبهشت 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : شنبه 30 مهر 1401
کد 254

معاون موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز عنوان کرد؛

خدمات متنوع موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز به دو هزار خانواده تحت پوشش

بیلان عملکرد موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در شش ماهه نخست سال 1401
معاون موسسه خیریه موسسه حمایت از مستمندان تبریز با بیان اینکه دو هزار پرونده در بخش مددکاری  و پذیرش موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز وجود دراد، گفت: دو هزار پرونده شامل پرونده های مستمری، ارزاق، خواروبار، اجاره مسکن و کمک ویژه و کمک هزینه دارو ودرمانی مددجویان تحت پوشش است؛همچنین در طول شش ماه نخست سال جاری یکصد تن ارزاق و اقلام پروتئینی شامل گوشت، برنج، روغن، حبوبات، قند، ماکارونی، تجهیزات شوینده بین دو هزار مددجویان تحت پوشش توزیع شده است.
وی افزود: طی 6 ماه اول سال جاری، با مراجعه 702 نفر مددجو در واحد پذیرش، منجر به تشکیل 164 پرونده شده و به مددجویان این موسسه اضافه شده است و تعداد مابقی را به موسسات دیگر مثل جاننثاران، نوبر و یا برای گرفتن تسهیلات به بانک ها و اطراف و قسمت های مختلف مثل قرض الحسنه و یا کاریابی ارجاع داده ایم؛ همچنین پرونده 327  نفر نیز رد و مورد قبول محققان این موسسه قرار نگرفته است.
میرزاجانزاده افزود: یک هزار و 731 پرونده فعال وجود دارد که از این تعداد 108 فقزه سادات، 222 پرونده ایتام می باشد و 250 پرونده نیز به صورت راکد و در دست بررسی های اولیه است.
وی به پرداخت هزینه اعزام 75 نفر از مددجویان تحت پوشش این موسسه به مشهد مقدس خبرداد و گفت: علاوه بر هزینه سفر، وجوهی نیز جهت پول توجیبی برای اعزام شدگان پرداخت شده است.
معاون موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز به خرید 4 فقره خانه برای مددجویان تحت پوشش این موسسه خاطرنشان کرد و گفت: در راستای کمک به تامین اجاره و ودیعه مسکن 200 نفراز مددجویان تحت پوشش نیز در این 6 ماه نخست اقداکم شده است.
میرزاجانزاده به سایر خدمات و اقدامات موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز اشاره کرد و گفت: این موسسه با ایجاد 6 فقره سرمایه اشتغال برای حمایت از توانمندسازی افراد جهت اشتغال،  10فقره ادای دین به افرادی که یا به بانک ها بدهی داشتند و یا جزو زندانیان جرائم غیر عمد بوده اند، 16 فقره هزینه سفر مسافرین ابن اسبیل برای افراد غریب در این شهر، 12 فقره پرداخت کل هزینه کل انشعاب آب برق گاز مددجویان تحت پوشش، 50 فقره کارت هدیه تولد به افراد تحت پوشش و خرید کیک تولد مخصوصا به افراد یتیم اقدام شده است.
وی به خدمات این موسسه در بخش جهیزیه خاطرنشان کرد و افرود: کل مراجعه کنندگان در بخش جهیزیه نزدیک به هزار نفر است که تعداد پذیرش شدگان در 6 ماه اول سال جاری برای تامین جهیزیه 300 نفر است که از این تعداد 220 فقره جهیزیه تحویل داده ایم
میرزاجانزاده تصریح کرد:  به طور موردی به 250 نفر در طرح حمایت از آسیب دیدگان کرونا بسته های معیشتی تعلق گرفته است
وی اظهار کرد: طی شش ماه نخست سال جاری، در این موسسه 850 راس گوسفند توسط خیرین اهداء، ذبح و بین مددجویان این موسسه توزیع شده است.
معاون موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز به پذیرش بیماران سرطانی و کلیوی 34 نفر در شش ماه نخست سال جاری خاطر نشان کرد و گفت: طی این دوره به 46 نفر از بیماران سرطانی و کلیوی خدمات ارائه شده است. همچنین حواله ها از بابت پرداخت وجه دارویی 214 فقره بوده است؛ هزینه پرداخت کلیه ی دارو و درمان مددجویان اعم از هزینه های عکس برداری و رادیولوژی و همچنین هزینه کلیه خدمات بیمارستانی نیز توسط این موسسه خیریه پرداخت می شود. هزینه عینک و اعصای سفید و سمعک نیز برای مددجویان این موسسه در طول شش ماه نخست سال جاری پرداخت شده است.
میرزاجانزاده ابراز کرد: در بخش کاریابی، 300 نفر به نهادها، سازمان هاو بخش های خصوصی جهت کار معرفی شده اند.
وی به بخش ساماندهی و پیشگیری امور تکدیان اشاره کرد و گفت: در شش ماه سال جاری، از یک هزار و 38 مورد، 512 نفر مرد و522 نفر زن متکدی به افراد بومی و غیر بومی تقسیم شده اند که از این تعداد 720 نفر متکدیان بومی و 132 نفر غیر بومی بوده اند. نزدیک به 188 نفر به هنگام صیانت از طرح فرهنگ سازی عدم ئکمک به متکدیان و کمک به نیازمندان واقعی فرار کرده اند و 852 نفر جهت ساماندهی متکدیان به واحدهای مختلف مثل بهزیستی، ماده 16، مراجع قضایی و بخش کاریابی موسسه معرفی شده اند و در کل 100 نفر از متکدیان واقعی و نیازمند در موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز پذیرش شده اند.
انتهای پیام/
 

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...