چهارشنبه 5 ارديبهشت 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : يکشنبه 4 دي 1401
کد 249

مستمندان تبریز، مساعدت‌های آبرومندانه را جایگزین گداپروری می‌کند

مردم، منشاء بروز تکدی گری

رئیس هیئات مدیره موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز گفت: بسیاری از تکدی گران، از نظر مالی چندان در مضیقه نیستند و در اکثر مواقع از تمکن مالی بالایی برخوردار هستند. اینگونه افراد به دلیل سهولت درآمدزایی و فارغ از هرگونه سرمایه گذاری و طرف شدن با ارگان و سازمان‌هایی نظیر اداره مالیاتی، بیمه، شهرداری و ... این شغل را انتخاب کرده‌اند و با بکارگیری احساسات و عواطف مردم، دارایی های خود را افزایش می دهند.
به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، " طرزمی" با بیان اینکه تکدی‌گری می‌تواند آبستن آسیب‌های اجتماعی باشد، اظهار کرد: اگر بتوانیم با فرهنگ سازی عمومی، عدم کمک به متکدیان خیابانی را به عنوان یک  ضرورت اجتماعی نهادینه کنیم، کمک شایانی به کنترل و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در استان ‌کرده‌ایم.
وی افزود: توجه نکردن به مقوله کمک نکردن به تکدی گران، باعث می شود دیگر متکدیان از سایر استان و شهرها به تبریز آمده و علاوه بر فریب احساسات مردم، چهره شهر را خراب می‌کنند. این روزها، شاهد صحنه هایی از حضور متکدیان در شهر معرف به شهر بدون گدا هستیم؛ متکدیانی که اغلب ساکن این شهر نیستند و از شهرستان‌های دیگر طبق برنامه ریزی حساب شده در شهر تبریز جولان می‌دهند.
آقای طرزمی با بیان اینکه معضل اساسی که در این میان وجود دارد این است که مردم همچنان به متکدیان پول نقد کمک می‌کنند، اظهار کرد و گفت: عموم شهروندان باید به این باور برسند که بهترین راه کمک‌های نوع دوستانه و صدقه دادن، می‌تواند توسط مبادی تعریف شده رسمی و تشکل‌های خیریه و مردم نهاد باشد که موسسه خیریه مستمندان تبریز يكي از بزرگترين خيريه هاي كشور ايران است كه در مسير سازمانهاي مردم نهاد (سمن) ايجاد و اداره مي‌گردد.
رئیس هیئات مدیره موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز تاکید کرد: این موسسه، افراد نیازمند را به صورت قانونی و شفاف شناسایی می کنند و آن را تحت پوشش خود قرار می‌دهند.
وی تاکید کرد: با فرهنگ سازی می توان مساعدت‌های آبرومندانه را جایگزین گداپروری کرد تا کم کم از شمار جمعیت متکدیان جلوگیری شود.
وی با اشاره به اینکه در حوزه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند مشارکت شهروندان هستیم، ابراز کرد: هر جا مردم در بحث آسیب‌های اجتماعی حضور پیدا کرده‌اند، نتایج خوبی به دنبال داشته است.
رئیس هیئات مدیره موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز ادامه داد: مردم می‌‎توانند در راستای همکاری به جهت شناسایی و کمک به متکدیان با سرشماری 32330808 و 32343434 و 09142088484 امور متکدیان موسسه خیریه مستمندان تبریز  تماس بگیرند.
آقای طرزمی در پایان عنوان کرد: نیکوکاران می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی این مؤسسه به نشانی www.mostamandan.ir بصورت آنلاین کمک های خود را پرداخت و سهمی در کمک به نیازمندان شهرمان داشته باشند.
انتهای پیام/
 

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...