پنجشنبه 9 فروردين 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : چهارشنبه 8 تير 1401
کد 232

در سال 1400؛

تامین جهیزیه 600 نوعروس

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در سال گذشته، ضمن تسهیل ازدواج جوانان، جهیزیه 600 نوعروس خانواده های تحت پوشش و غیر تحت پوشش نیازمند را تامین نموده است.
زير سقف اين آسمان، در همين نزديکی، هستند آدم هايی که به دور از زرق و برق  روزگار، خيلی ساده زندگی می کنند. افرادی که با وجود مشکلات فراوان زندگی، کمر خم نکرده، دست به زانو گرفته و يک تنه جور زندگی را کشيده اند، اما امروز ديگر رمقی برايشان نمانده است.
مادران و پدرانی که شبانه روز تلاش کرده اند تا اشکی بر گونه فرزندانشان نبينند و جگر گوشه هايشان را بدون جهیزیه به خانه بخت نفرستند. دخترانی که داشتن جهيزيه‌ای ساده برای شروع زندگی جديد برایشان آرزوست؛ آرزويی دوردست كه جز با دستان مهربان خيرين، برآورده نمی شود.
بخش جهيزيه موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز سعی دارد با  کمک خيرين محترم، ضمن حفظ كرامت افراد، آرزوی دختران جوان را برآورده کرده و علاوه بر خانواده های تحت پوشش، تامین جهیزیه خانواده های نیازمند غیر عضو را نیز متقبل شود و سالانه حداقل جهیزیه 600 نوعروس را تامین کند.
این موسسه همزمان با تامين جهيزيه براي نوعروسان، جهت فرهنگ سازي و انتظام کانون خانواده ها کارگاه هاي آموزشي مختلفي را براي نوعروسان برگزار مي کند.
در یکی از اين کارگاه ها که در راستاي توانمند سازي نوعروسان توسط اساتيد برتر دانشگاه ها برگزار مي شود، نوعروسان با سرفصل هاي مختلفي مانند هدف از ازدواج و تشکيل خانواده، نيازهاي زوجين، تفاوت هاي زوجين، نحوه ارتباط با خانواده همسر، نحوه پذيرش و تثبيت در خانواده همسر و همچنين مسائل زناشويي در بستر خانواده آشنا مي شوند.
همچنین در کارگاه دیگری با عنوان آشنایی با احکام و مسائل شرعی، با احکام دینی و مسائل شرعی، شناخت بیشتری پیدا می کنند تا بتوانند آنها را در زندگی مشترک اجراء نمایند.
يکي از اساتيد اين کارگاه ها در مورد تاثير اين کلاس ها گفت: هميشه پيشگيري بهتر از درمان بوده و اگر نوعروسان ما آگاهانه وارد موضوع شده و مسائل و مشکلات زندگي مشترک را بدانند و در نتيجه رفتارهاي مناسب و لازم را ياد بگيرند و بازخوردهاي ارتباط با خانواده همسر را بدانند طبيعتا با مشکلات کمتري در آينده مواجه خواهند شد.
دکتر نرگس پورطالب با اشاره به تاثير اين کلاس ها در پيشگيري از آسيب هاي خانوادگي افزود: آموزش مهارت هاي زندگي مي تواند به تقويت بنيان خانواده ها منجر شود و سلامت خانواده را در ابعاد مختلف در پي داشته باشد.

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...