جمعه 31 فروردين 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : دوشنبه 4 مرداد 1400
کد 209

با بیش از 5 هزار نفر تحت پوشش؛

رمز موفقیت موسسه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، مردمی ترین خیریه کشور است و یکی از رمزهای موفقیت این موسسه نیز، غیردولتی و مردمی بودن آن می باشد.
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز گفت: این موسسه، مردمی ترین خیریه کشور است و یکی از رمزهای موفقیت این موسسه نیز، غیردولتی و مردمی بودن آن می باشد.
 «سیروس نائبی» گفت: یکی از بزرگ ترین محصنات موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز این است که همه اعضای هیات امنا که بیش از 80 نفر می باشند خود شخصا پای کار هستند و علاوه بر انجام کارهای موسسه بر نحوه کارکرد سایرین نیز نظارت دارند.

جمع آوری 2423 متکدی در سال 99
مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز  با بیان اینکه شعار «نیازمندان واقعی را در یابیم نه متکدیان خیابانی را»، سرلوحه کارهای ماست، گفت: آرمان شهر بدون گدا دست آورد بيش از نيم قرن تلاش فرهنگى موسسه خیریه حمايت از مستمندان تبريز و همكارى و همراهى مردم آگاه شهر تبريز مي باشد و نباید با كمك به گدايان حرفه اي آن را به آسانى از دست بدهیم.
 «نائبی» با اشاره به جمع آوری2423 مورد متکدی از سطح شهرتبریز  در طول سال 99، خاطرنشان کرد: بسته به این که متکدیان جمع آوری شده، دارای چه مشکلاتی باشند از آنان حمایت می کنیم؛ اگر سالمند باشند و کسی را برای نگهداری نداشته باشند به اداره بهزیستی معرفی می شوند، اگر بیمار روانی باشند به بیمارستان رازی معرفی می شود، اگر معتاد باشند به ماده 16 معرفی می شوند، اگر اهل شهرستان باشند با پرداخت هزینه سفر به شهر خود بازگردانده می شوند و اگر هم توان کار کردن را داشته باشند به کاریابی معرفی می شوند تا صاحب شغل شوند و در نهایت اگر نیازمند باشند تحت پوشش موسسه درآورده و از آنان حمایت می کنیم.

ارائه ۵۰ نوع خدمات
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در ادامه صحبت های خود می گوید: امروزه در این موسسه بیش از ۵۰ نوع خدمات به قشر هدف ارائه می شود.
 «سیروس نائبی» اظهار می کند: خانواده های نیازمند، بیماران مبتلا به سرطان و نیازمند شیمی درمانی، کمک به تهیه جهیزیه خانواده های نیازمند و تحت پوشش، پیشگیری و ساماندهی متکدیان شهر، کمک به ادای دین مقروضین، کمک به افراد آسیب دیده از حوادث غیر مترقبه مانند زلزله، سیل و اخیرا کرونا، کمک به آزادی زندانیان غیرعمد و کمک به درراه مانده ها، گروه های هدف این موسسه را تشکیل می دهند.

حمایت هایی بالاتر از موسسات دولتی
 «نائبی» با بیان اینکه مبلغ مستمری موسسه خیریه حمایت از مستمندان نسبت به سیستم های دولتی سه برابر می باشد، افزود: هر مددجو 300 هزار تومان مستمری از موسسه خیریه مستمندان تبریز دریافت می کند که اگر میانگین آن را حساب کنیم، هر خانواده بالغ بر ۷۰۰  هزار تومان دریافت می کند. این مبلغ جدا از ارزاق ماهانه ای است که در آن کلیه ارزاق مورد نیاز خانواده مانند برنج، روغن، حبوبات، شوینده ها و سایر اقلام مورد نیاز روزانه به همراه یک و نیم کیلوگوشت گرم گوسفند نر برای هر نفر به خانواده های تحت پوشش داده می شود.
 «نائبی» تصریح می کند: تمام افراد تحت پوشش دارای دفترچه درمانی سلامت هستند اما تمام هزینه های پزشکی، دارویی و درمانشان نیز توسط موسسه به صورت مجزا پرداخت می شود.
وی ادامه می دهد: حتی هزینه استخدام پرستار برای افراد کهنسال و تنها نیز توسط موسسه پرداخت می شود و موسسه این امکان را می دهد که این افراد و کسانی که دچار سالخوردگی شدید و زوال عقلی هستند در خانه های سالمندان مستقر شوند.
 «نائبی» در مورد ارائه خدمات به افراد غیر تحت پوشش، می گوید: در مواردی مانند شیمی درمانی، ادای قرض و آزادی زندانیان غیرعمد و موارد مشابه، خدمات ارائه شده مختص خانواده های تحت پوشش نیست و به تمام مراجعان نیازمند شهر ارائه می شود.
نائبی در مورد پرداختی های خاص موسسه به افراد تحت پوشش، عنوان می کند: پرداختی های موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در ماه های رمضان و اسفند دو برابر می شود.
نائبی خاطرنشان می کند: هر ساله حدود ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ قربانی به موسسه اهدا می شود که گوشت آن در اختیار افراد تحت تکفل قرار می گیرد.
وی تاکید می کند: در اسفند ماه علاوه بر عیدی، انواع لباس و آجیل نیز به عنوان عیدی از سوی موسسه به افراد تحت پوشش پرداخت می شد که امسال بدلیل کرونا، مبلغ ریالی این اقلام به خانواده ها پرداخت می شود.
 نائبی تصریح کرد: در سال های گذشته، در تمام روزهای ماه رمضان مراسم افطاری با هزینه خیرین انجام می شد که امسال بدلیل کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی مبلغ ریالی آن نیز به حساب خانوارهای تحت پوشش واریز شد.

توزیع 400 تبلت بین دانش آموزان 
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز اعلام کرد: این موسسه تعداد 400 دستگاه تبلت به منظور استفاده دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش این موسسه در ایام کرونایی توزیع کرده است.
 نایبی، افزود: موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز هر سال در آغاز سال تحصیلی تهیه و توزیع اقلام تحصیل و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان تحت پوشش را در برنامه های خود قرار می‌داد که سال گذشته با توجه به محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا سعی کردیم جدا از اقدامات سنتی نیازهای نرم‌افزاری دانش‌آموزان را هم رفع کنیم.
وی اظهار داشت: در این زمینه و با تصویب هیات امنای موسسه تعداد 400 دستگاه تبلت با حمایت افراد خیر و با صرف هزینه‌ای بالغ بر 800 میلیون تومان تامین شده و در اختیار دانش‌آموزان تحت‌پوشش موسسه  و نیز دانش آموزان نیازمند دیگر قرار گرفت.

آماده کمک به افراد سرطانی هستیم
مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در ادامه به وجود 803 پرونده بیماران سرطانی، که 556 مورد آن فعال هستند، در این موسسه اشاره کرد و اذعان داشت: افرادی که در تامین هزینه شیمی درمانی خود با مشکل مواجه هستند می توانند با مراجعه به این موسسه، از خدمات آن بهره مند شوند.

خدمات ویژه در ایام کرونا
مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا، این موسسه فعالیت خود را به اقتضای شرایط اجتماعی و اقتصادی ناشی از این ویروس پیگیری می‌کند، یادآور شد:  علاوه بر خدمات رایجی که در خدمت خانواده‌های تحت ‌پوشش است در ماه‌های اخیر، کمک‌های معیشتی عمده‌ای نیز در میان اقشار آسیب‌دیده توزیع شده‌ است.
نایبی، تسویه بدهی دفتری نیازمندان به سوپر مارکت‌ها و بقالی‌های محلات خاص را بخش دیگری از اقدامات موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در ایام کرونایی بیان کرد که با حضور و مشارکت معتمدان انجام شده است.
 نائبی ادامه داد: همچنین بودند افرادی که در بیمارستان ها بستری شده و پس از ترخیص، بدلیل مشکلات مالی، کارت ملی یا شناسنامه خود را گرو گذاشته بودند، که به آنها نیز کمک شده است.

تامین جهیزیه 350 نوعروس
نائبی همچنین از اهدای 350 مورد جهیزیه در سال 99 خبر داد و تصریح کرد: امروزه به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی جامعه، تعداد مساجد و خیریه هایی که تا قبل از آن در این امر مشارکت می کردند، به شدت کمتر شده  و در نتیجه بیش از 1000 مورد پرونده درخواستجهیزیه در این موسسه تشکیل شده است.

تامین مسکن مددجویان
نائبی اذعان کرد: موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز خانه هایی که توسط خیران به این موسسه اهدا می شوند را با عقد قرار داد چندساله در اختیار نیازمندان به مسکن قرار می دهد؛ همچنین بازسازی و تعمیر ساختمان مددجویان برعهده موسسه می باشد.
 وی اظهار داشت: موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، برای کمک‌به نیازمندان هیچ محدودیتی ندارد، حتی اگر اسم آن ها در لیست موسسات خیریه دیگر و یا بهزیستی و کمیته امداد باشد.

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...