جمعه 10 فروردين 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : پنجشنبه 2 بهمن 1399
کد 201

پایگاه خبری عصر تبریز

راه اندازی سامانه اینترنتی رایگان ترحیم در تبریز

مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز گفت: با محدودیت برگزاری مراسمات ترحیم سامانه اینترنتی رایگان "ترحیم" توسط این موسسه راه اندازی شده است.

به گزارش عصرتبریز، محمد صادق نایبی، امروز در نشست خبری با اشاره به فعالیت ۵۰ ساله این موسسه در تبریز گفت: این موسسه در زمینه های مختلفی چون درمان، اعطای جهیزیه، پرداخت کمک هزینه تحصیلی، پرداخت مستمری گ، پرداخت هزینه های درمانی بیماران سرطانی، توزیع اقلام جیره خشک حتی تعمیر منزل مددجویان یا پرداخت رهن و اجاره خانه در خدمت افراد نیازمند باشد.

وی با بیان اینکه این موسسه حدود ۱۸۰۰ خانواده را تحت پوشش قرار دارد یادآور شد: در زمینه حمایت ازبیماران سرطانی ردیف بودجه مستقلی داریم و به تمام شهروندان نیازمندی که از طریق مددکاری بیمارستان یا مراجعه شخصی مستحق پرداخت هزینه های بیمارستانی یا دارویی مربوط به سرطان باشد کمک می کنیم.

وی از اعطای جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش موسسه حمایت از مستنمندان تبریزهم خبر داد و اظهار کرد: در ۱۰ ماهه اخیر به حدود ۴۰۰ نوعروس جهیزیه داده شده و این در حالی است که هر سرویس جهیزیه بیش از ۳۰۰ میلیون ریال هزینه در بر دارد.

وی توانمند سازی مددجویان رااز اهداف این موسسه دانست و اعلام کرد: در ۱۰ ماهه اخیر برای بیش از ۵۴۰ نفر کاریابی شده است.

مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز گفت: با شیوع کرونا و عدم برگزاری مراسم ترحیم و با هدف التیام روحی خانواده های معزا سایت اینترنتی به نام www.tarhimapp.ir راه اندازی شده و خانواده های معزا می توانند به صورت رایگان از این سامانه اینترنتی بهره مند شود و اطرافیان و آشنایان هم می توانند از طریق این سایت تسلیت گفته حتی بنر تسلیت ارسال کنند.

علمی قائم مقام هیئت مدیره موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز هم در این نشست خبری با اشاره به اهمیت تکریم ارباب رجوع و مراجعه کنندگان به این موسسه اظهار کرد: در این موسسه که باهمکاری هیئت امنا و شهروندان و بدون دریافت کمک دولتی اداره می شود کرامت انسانی حرف اول را می زند و به کارکنان جوان این موسسه نیز سفارش می شود مراعات حال مراجعه کنندگان را داشته باشند.

او همچنین با اشاره به پرداخت ماهانه ۳۰۰ هزار تومان مقرری به افراد تحت پوشش اعلام کرد: البته اگر کمکهای دیگر شامل خدمات پزشکی، درمانی ، آموزشی، تعمیرات، جهیزیه و موارد متعدد دیگر را ذکر کنیم این موسسه حداقل سه برابر بیشتر از موسسات دیگر به افراد تحت پوشش کمک می کند.

وی از تامین تبلت برای دانش آموزان و دانش جویان بی بضاعت خبر داد و گفت: برخی خانواده ها دو فرزند محصل داشته اند و برای آنان دو تبلت تامین کرده ایم که قیمت این تبلت ها حدود ۳۰ میلیون ریال بوده است.

وی تداوم عنوان شهر بدون گدا را نتیجه فعالیت جدی و مستمر این موسسه دانست و تصریح کرد: در حالی که به علت مشکلات اقتصادی متکدیان خیابانی افزایش پیدا کرده اند اما تمامی این افراد جمع آوری شده و مورد حمایت های مختلف قرارمی گیرند وافرادی هم که شیادی می کنند به مراجع ذیصلاح معرفی میشوند.

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...