جمعه 10 فروردين 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : چهارشنبه 24 دي 1399
کد 200

تبریز شهر بدون گدا

رد پای قاچاق انسان در بین متکدیان بیگانه

به گزارش نصر، "محمد صادق نائبی"، در گفتگو با خبرنگار نصر شهر تبریز را شهری بدون گدا خواند و تصریح کرد: این که الان تبریز به عنوان شهری بدون گدا شناخته می شود، صرفا تنها به دلیل جمع آوری متکدیان نبوده است بلکه کارهای فرهنگی که در این زمینه صورت گرفته اند و همچنین همکاری مردم نیز بسیار ارزشمند و تاثیرگذار هستند.

 

به گزارش نصر، "محمد صادق نائبی"، در گفتگو با خبرنگار نصر شهر تبریز را شهری بدون گدا خواند و تصریح کرد: این که الان تبریز به عنوان شهری بدون گدا شناخته می شود، صرفا تنها به دلیل جمع آوری متکدیان نبوده است بلکه کارهای فرهنگی که در این زمینه صورت گرفته اند و همچنین همکاری  مردم نیز بسیار ارزشمند و تاثیرگذار هستند.
وی افزود: اگر هم امروزه موردی در شهر مشاهده شود، به خاطر دشواری های اقتصادی کشور است و به وضعیت اقتصادی و فرهنگی و سیاسی و اجتماعی جامعه مربوط می شود.
نائبی تکدی گری را یک معضل اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است  میزان تکدی گری در جامعه هیچ وقت به صفر نرسد ولی می توان با راهکارهای علمی و ریشه یابی، میزان آن را به طور چشم گیری کاهش داد.
وی مردم ایران را مردمانی عاطفی و احساساتی خواند و تصریح کرد: فرهنگ غالب مردم این است که به این افراد کمک مالی نمایند، اما شعار ما این است "به این افراد پول ندهید و به ما معرفی کنید".

جمع آوری 440 متکدی
مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز از جمع آوری 440 متکدی در 9 ماه امسال از سطح شهر تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تا کنون، 1566 مورد متکدی در سطح شهر داشتیم که 440 مورد آن جمع آوری و 726 مورد از آنان نیز از محل متواری شده اند.
وی با بیان این که برای متکدیان جمع آوری شده در این موسسه پرونده تشکیل می شود، اظهار داشت: اگر این افراد دارای خانواده باشند، بعد از گرفتن تعهد از خانواده اش و اگر هم دارای خانواده ای نباشند بعد از گرفتن تعهد از خود فرد، وی را رها می کنیم.
نائبی با بیان این که به خاطر درآمد بالای متکدی، بعضی افراد هستند که با وجود هشدارهای ما باز هم به فعالیت خود ادامه می دهند، خاطرنشان کرد: البته اگر باز هم به متکدیگری ادامه دهند تا سه مرتبه به آنان تذکر داده می شود و در صورت تکرار، از طریق مراجع قضائی برخورد می شود.
وی افزود: البته بسته به این که متکدیان جمع آوری شده، دارای چه مشکلاتی باشند از آنان حمایت می کنیم؛ اگر سالمند باشند و کسی را برای نگهداری نداشته باشند به اداره بهزیستی معرفی می شوند، اگر بیمار روانی باشند به بیمارستان رازی معرفی می شود، اگر معتاد باشند به ماده 16 معرفی می شوند، اگر اهل شهرستان باشند با پرداخت هزینه سفر به شهر خود بازگردانده می شوند و اگر هم توان کار کردن را داشته باشند به کاریابی معرفی می شوند تا صاحب شغل شوند و در نهایت اگر نیازمند باشند تحت پوشش موسسه خود درآورده و از آنان حمایت می کنیم.

ردپای قاچاق انسان در بین متکدیان بیگانه
مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز همچنین به جمع آوری 200 متکدی بیگانه در تبریز اشاره کرد و افزود: در یک سال اخیر 200 متکدی را که از تبعه کشور پاکستان بودند، در تبریز شناسایی و به ارردوگاه ورامین تحویل داده شدند.
وی با بیان این که اگر به این افراد اجازه سکونت در این شهر را می دادیم، امروزه جمع آوی آنان امری بسیار مشکل محسوبر می شد، خاطرنشان کرد: با وجود این که اتباع بیگانه در تمام استان های کشور وجود دارند، اما تنها جایی که موردی از اتباع بیگانه مشاهده نمی شود، همین شهر تبریز است.
نائبی با بیان این که اقامت این افراد کاملا غیرقانونی بود، تصریح کرد: همه این کارها با همکاری بسیار ارزنده دادستانی انجام گرفت که به نحو احسن از ما حمایت کردند.
وی همچنین از حضور هدایت شده برخی از این افراد در تبریز خبر داد و تصریح کرد: در بین این اتباع بیگانه که در تبریز بودند، چند نفری به صورت هدایت شده به این شهر آمده بودند و در قاچاق اعضای انسان هم نقش داشتند، چرا که تمام درآمدهای خود را تنها به حساب یک شخص خاصی واریز می کردند.

تامین جهیزیه 350 نوعروس
مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز به اهداف اصلی شکل گیری این موسسه اشاره کرد و اذعان داشت: این موسسه که از 50 سال پیش تاسیس شده است، هدف اصلی آن حمایت از خانواده های نیازمند و آبرومند و جلوگیری از تکدیگری بود.
وی به فعالیت این موسسه در چهار بخش اصلی اشاره کرد و اذعان داشت: در کنار حمایت از خانواده های نیازمند و آبرومند و کارافتاده و خانواده های فاقد سرپرست، برای عده ای از خانواده ها که تحت پوشش این موسسه هستند، نیز جهیزیه تهیه می نماییم.
نائبی سومین فعالیت این موسسه را حمایت از خانواده های نیازمندی که تحت شیمی درمانی هستند، عنوان کرد و اظهار داشت: چهارمین ماموریت این سازمان، پیشگیری و ساماندهی متکدیان شهر می باشد.
وی با بیان این که بدون تحقیق اصلا به کسی کمک نمی کنیم و تحقیقات این سازمان از طریق 80 تن از امنایی که در این موسسه فعالیت می کنند انجام می شود که همه آنان یا در بازار هستند و یا در کارخانه، تصریح کرد: در کنار مامریت های اصلی مذکور، آزادی زندانیان غیرعمد با همکاری ستاد کل دیه استان و همچنین کمک به مقروضین مستحق و تهیه مسکن برای مددجویان فاقد مسکن از دیگر فعالیت های این موسسه می باشند.
نائبی با بیان این که اگر افراد مراجعه کننده در چارچوب آیین نامه ای سازمان باشند، به هیچ وجه آن ها را دست خالی برنمی گردانیم، خاطرنشان کرد: تقریبا نزدیک به یک هزار و 800 خانواده مددجو داریم که عده ای از آنان یا از کار افتاده هستند، یا بیمار و یا فوت سرپرست خانواده.
وی افزود: علاوه بر پرداخت مستمری به خانواده های تحت پوشش، در کنار آن ماهانه به مددجویان بسته های غذایی نیز پرداخت می نماییم. علاوه بر این، برای مددجویان فاقد ملک شخصی، هزینه اجاره ماهانه آنان نیز پرداخت می شود.
نائبی در ادامه از توزیع 310 تبلت در بین دانش آموزان نیازمند تحت پوشش این موسسه خبر داد و خاطرنشان کرد: همچنین تمام هزینه های دارو درمانی و بیمارستانی و خدمات دندانپزشکی خانواده های تحت پوشش نیز توسط این موسسه پرداخت می شود.
وی همچنین از اهدای 350 مورد جهیزیه در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: امروزه به دلیل تورم و مشکلات اقتصادی جامعه، تعداد مساجد و خیریه هایی که تا قبل از آن در این امر مشارکت می کردند، به شدت کمتر شده است.

آماده کمک به افراد سرطانی هستیم
مدیر عامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در ادامه به وجود 803 پرونده بیماران سرطانی، که 556 مورد آن فعال هستند، در این موسسه اشاره کرد و اذعان داشت: افرادی که در تامین هزینه شیمی درمانی خود با مشکل مواجه هستند می توانند با مراجعه به این سازمان، از خدمات آن بهره مند شوند؛ که حتی اگر به بیمارستان های دولتی هم مراجعه نمایند تمام هزینه های بیمارستان این افراد نیز پرداخت می شود.
وی همچنین به فعالیت های این سازمان در ایام کرونایی اشاره کرد و افزود: در پی شیوع ویروس کرونا در جامعه، در بین خانواده های آسیب دیده از این ویروس، بسته های غذایی توزیع کردیم و همچنین با مراجعه به سوپرمرکت ها، صورت حساب خانواده هایی را که قادر به پرداخت صورتحساب خود نبودند، تصفیه می کردیم.
نائبی ادامه داد: افرادی که در بیمارستان ها بستری بودند و به دلیل مشکلات مالی، کارت ملی یا شناسنامه خود را گرو می گذاشتند؛ به آن ها هم کمک می کردیم.
وی افزود: تا الان در سایه  کمک های مردمی، 4000 بسته غذایی و 7000 بطری الکل و 20 هزار ماسک در بین مددجویان خود توزیع کرده ایم.

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...