پنجشنبه 9 فروردين 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : يکشنبه 2 آذر 1399
کد 197

توزیع تبلت

موسسه مستمندان تبریز به ۴۰۰ دانش آموز تحت پوشش تبلت توزیع کرد

تبریز-ایرنا- مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز اعلام کرد: این موسسه تعداد ۴۰۰ دستگاه تبلت به منظور استفاده دانش آموزان نیازمند و تحت پوشش این موسسه در ایام کرونایی توزیع کرد

محمدصادق نایبی توتونچی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز هر سال در آغاز سال تحصیلی تهیه و توزیع اقلام تحصیل و لوازم‌التحریر دانش‌آموزان تحت پوشش را در برنامه های خود قرار می‌داد که امسال با توجه به محدودیت‌های شیوع ویروس کرونا سعی کردیم جدا از اقدامات سنتی نیازهای نرم‌افزاری دانش‌آموزان را هم رفع کنیم.

وی اظهار داشت: در این زمینه و با تصویب هیات امنای موسسه تعداد ۴٠٠ دستگاه تبلت با حمایت افراد خیر  تامین شده است و در اختیار دانش‌آموزان تحت‌پوشش موسسه قرار گرفت.

نایبی با بیان اینکه از آغاز شیوع ویروس کرونا این موسسه فعالیت خود را به اقتضای شرایط اجتماعی و اقتصادی ناشی از شیوع کرونا پیگیری می‌کند، ادامه داد: توزیع کمک‌های معیشتی در بین خانواده‌های تحت پوشش نیز از جمله فعالیت های این موسسه است.

وی تسویه بدهی دفتریِ نیازمندان با سوپرمارکت‌ها و بقالی‌های محلات خاص را بخش دیگری از  اقدامات موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز در ایام کرونایی بیان کرد که با حضور و مشارکت معتمدان انجام شده است.

نایبی تعداد خانواده‌های تحت پوشش این موسسه را یک‌هزار و ۸۰۰ خانوار اعلام و اضافه کرد: علاوه بر مستمری ماهانه، ارزاق معینی شامل گوشت، حبوبات، قند، روغن، برنج، مواد شوینده و دیگر اقلام ضروری به صورت ماهانه در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی تامین نیازهای گوشتی خانواده تحت پوشش را از اقدامات ثابت موسسه خواند و گفت: روزانه به ‌طور متوسط هشت راس گوسفند در کشتارگاه موسسه  مطابق اصول شرعی و بهداشتی ذبح و در سردخانه نگهداری می‌شود.

نایبی گفت: این آمار در روز عید سعید قربان به ۴۵٠ راس گوسفند رسید و در تاسوعای حسینی نیز بیش از ۴٠ راس گوسفند در این مرکز ذبح شد.

به گزارش ایرنا، موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز با همت عده ای از مردم این کلان شهر با انگیزه حفظ شئون اسلامی و بخشیدن قیافه آبرومندانه به شهر در سال ۱۳۵۲ شمسی با رویکرد جلوگیری منطقی از گدائی و آبروریزی و حمایت از خانواده های درمانده آبرومند تاسیس شد.

در سایه بیش از چهار دهه فعالیت مؤسسه خیریه حمایت از مستمندان، تکدی گری از شهر تبریز ریشه کن و این کلان شهر به "شهر بدون گدا" معروف شده است.

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...