پنجشنبه 9 فروردين 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : دوشنبه 9 مرداد 1396
کد 173

آزادی زندانی

مرد تبریزی از زندان آرارات آزاد می‌شود

نصر: با تلاش‌های ستاد دیه، مرد تبریزی در آستانه میلاد امام رضا(ع) از زندان آرارات ارمنستان آزاد می‌شود.

به گزارش نصر به نقل ازایسنا،  «اسماعیل.خ» مرد ۶۰ ساله تبریزی که به علت حادثه تصادف در سال ۹۴ در زندان شهر آرارات کشور ارمنستان در حال سپری شدن محکومیت خود بود، با تلاش‌های ستاد دیه و خیران، ۱۲ مرداد ماه، راس ساعت ۱۴ ظهر از مرز نوردوز به میهن اسلامی بازمی‌گردد .
 
گفتنی است، «اسماعیل.خ» مرد ۶۰ ساله تبریزی در سال ۹۴ با بارگیری سوخت هواپیما عازم کشور ارمنستان شده و در استان آرارات به علت نقص فنی کامیون در قسمت ترمز تصادف کرده و با برخورد به چندین خودرو سواری، دو نفر در دم جان خود را از دست می‌دهند، در این جریان، هفت نفر جراحت دیده و هشت خودرو نیز در آتش‌سوزی دچار صدمه می‌شوند، وی به سه  سال حبس و مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان محکوم می‌شود .
 
شایان‌ذکر است، با تلاش‌های ستاد دیه آذربایجان‌شرقی و کمک‌های خیرین مبلغ ۱۲۰ میلیون تومان کمک ویژه ستاد دیه و مبلغ ۴۰ میلیون تومان از طریق تعهدات بیمه الحاقی که در حین ورود به کشور ارمنستان صادر گردیده بود و مابقی بدهی نیز از طریق رضایت شکات توسط سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور ارمنستان تامین شد.

ستاد دیه استان اذربایجان شرقی با تشکیل پرونده حمایتی مددجوی فوق ابتدا با اداره کل امور ایرانیان وزارت امورخارجه مکاتباتی انجام داده و پیگیری مشکلات این زندانی و روند تسریع و همکاری برای هر چه سریعتر آزاد شدن وی از زندان‌های ارمنستان را خواستار شد .
 
بعد از مکاتبات انجام شده، مدیر ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با نمایندگی وزرات امورخارجه در استان دیدار و جویای وضعیت مراحل اداری این زندانی در زندان آرارات کشور ارمنستان شده و همکاری بیشتر این نمایندگی را برای حل مشکلات و برگرداندن این زندانی به کشور را خواستار شد .
 
مدیر نمایندگی ستاد دیه آذربایجان‌شرقی از طریق مدیر نمایندگی وزارت امورخارجه در استان با سفارت جمهوری اسلامی ایران طی تماس تلفنی خواستار رسیدگی به مشکلات این زندانی در کشور ارمنستان شدند که سفیر محترم، ضمن تشکر از عوامل ستاد دیه‌ی آذربایجان‌شرقی در این خصوص اظهار کرد که مسئله را با وزیر دادگستری جدید این کشور طرح و خواستار تسریع در امور اداری این زندانی در کشور ارمنستان می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، با مکاتبات انجام شده ستاد دیه آذربایجان‌شرقی با صدا و سیمای استان خواستار تهیه مستند از این زندانی شد که درنهایت با تهیه این گزارش و مصاحبه با نمایندگی وزارت امور خارجه، رئیس کل دادگستری، دادستان تبریز در برنامه افطارلیق شبکه سهند مرکز صدا و سیمای استان پخش شد و جهت آزادی این زندانی مبلغ ۷۰ میلیون تومان منطقه آزاد ارس، مبلغ ۳۰ میلیون تومان کمک ویژه ستاد دیه، مبلغ ۱۰ میلیون تومان موسسه حمایت از مستمندان و مبلغ ۱۰ میلیون تومان هیئت جانثاران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) کمک کردند.

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...