پنجشنبه 6 ارديبهشت 1403

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز

موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز Tabriz Mostamandan Charity Institute
تاریخ : سه شنبه 24 دي 1387
کد 10

تكدی گری یكی از پردرآمدترین مشاغل است

سخاوت مردم سبب شده است تا گدایی به یكی از پردرآمدترین شغل های امروز تبدیل شود.
دستگیری بسیاری از گدایان در حالی كه جیب های پر از پولی داشتند گواه خوبی بر این باور است كه گدایان به ویژه در شهرهای بزرگ مردم متمولی هستند. رشد سریع تعداد گدایان در شهرهای بزرگ سبب شد تا حضور دائمی آنها در معابر به امری روزمره تبدیل شود. درآمد بالای این گروه باعث شده است تا مدیر كل امور اجتماعی استانداری تهران تراول چك های ۲۰ هزار تومانی را پول خرد گداها بداند و بگوید: «متكدیان یكی از غنی ترین گروه های جامعه هستند.»
ابراهیم رضوانی فر گفت: «تراول های ۲۰ و حتی ۲۰۰ هزار تومانی، پول خرد متكدیان جمع آوری شده است و طلا و جواهرات و نسخه های پزشكی زیادی از جیب آنها یافت می شود.
وی از درآمد ماهی یك میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی متكدیان خبر داده و افزود: از جیب یكی از متكدیان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تراول چك در حال تكدی گری كشف شده است.»وی از مردم خواست تحت احساسات و عواطف، به این متكدیان حرفه ای ترحم نكنند و كمك هایشان را در مجاری منطقی و قانونی به افراد نیازمند واقعی اهدا كنند.از سوی دیگر یك گدا با ۱۵ میلیون تومان پول در بانك های صادرات، تجارت و ملی و همچنین داشتن ۵/۱ میلیون اوراق مشاركت با حكم قاضی به بهزیستی سپرده شد.
قاضی، این گدای ۸۰ ساله را كه ۵ فرزند دارد و صاحب یك آپارتمان شیك در شمال شرقی تهران است به دلیل بد سرپرست بودن به بهزیستی سپرد. هر چند بهزیستی به دلیل نداشتن جا و امكانات مناسب از پذیرفتن این میلیونر بدسرپرست خودداری كرد.سید نجم الدین محمدی، مدیر كل آسیب های اجتماعی شهرداری تهران در این باره گفت: ۲۰ درصد متكدیان جمع آوری شده تحت پوشش كمیته امداد امام خمینی(ره) بوده اند. وی گفت: «از مجموع ۴۵۴ حكم صادر شده برای متكدیان، ۲۶۵ حكم اجرا و ۱۸۹ حكم هنوز اجرا نشده است.گفتنی است كه در حال حاضر بزرگترین مشكل طرح ضربتی جمع آوری متكدیان اسكان این گروه است.

تبریز شهر بدون گدا

لبخند دوباره آسیب دیدگان از اعتیاد در کمپ رهایی کو ...

مستمندان تبریز: و به برقراری ارتباطات دوسویه و توسعه تعامل و همکاری ها در راستای ...

پایان داستان مردان چادری در تبریز!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، به همت موسسه خیریه حمایت از مستمندان تبریز، با ...

    موسسه در رسانه ها

    درآمد بالای متکدیان حرفه ای در وادی ...

    مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری تبریز با اشار ...